זה הסיפור שלי - סילבוס

השימוש בסיפורים בגיל הרך מסייע לילד להתנתק מהמציאות ולהפליג על כנפי הדמיון, להפנים מסרים ולהזדהות עם הגיבורים דרך השלכה עקיפה. הסיפור מעורר לחשיבה, משקף לילד מצבים ומתווך אותם, ופותח רעיונות לפתרונות למצבים חברתיים או רגשיים, פתרונות שהילד מגלה תוך כדי הזדהות עם הסיטואציה.

"זה הסיפור שלי" היא תכנית קבוצתית לילדים המתמודדים עם מצוקה רגשית, חברתית או התנהגותית ומציעה מענה רגשי טיפולי באמצעות ביבליותרפיה: שימוש במגוון טכניקות לסיפור ככלי טיפולי בתהליך חווייתי ומהנה של גילוי, גדילה, פיתוח העולם הרגשי ויכולות השיח וכן חיזוק תחושת המסוגלות העצמית.

התכנית פעלה בעשור האחרון בהצלחה במגוון מסגרות חינוך במגזר החרדי, בדואי, ערבי, דרוזי וכללי, במסגרות פורמליות ולא פורמליות, בפריסה ארצית רחבה. התכנית כוללת סדנה קבוצתית תהליכית מותאמת גיל, כל מפגש באורך שעה וחצי.

בשלב הראשון, נערוך מפגש תיאום ציפיות עם הצוות החינוכי והתאמת הסיפורים בהם נשתמש מבחינה תרבותית.

  • ניתן להוסיף הדרכה וליווי הצוות לאיתור הילדים המתאימים לתכנית וכן מערך סדנה כיתתית לזיהוי ואיתור, במטרה לשלול מצב של ילדים שקופים.
  • ניתן להוסיף סדנת הדרכה להורים בנושא "סיפורי ילדים ככלי לחיזוק הקשר" – איך מספרים סיפור ויוצרים שיח מצמיח עם הילד.
מספר מפגשנושאפירוט
1פתיחה והיכרות
  • באמצעות הסיפור "פילים לא מתקבלים" / ליזה מנטצ'ב
  • הכרת הקבוצה, חוזה והסבר
  • שיח על חברות ושייכות, קבלת השונה וכללי הקבוצה
2זהות עצמית- חלק א'
  • באמצעות הסיפור "הפיל שרצה להיות הכי" / פאול קור
  • מי הייתי רוצה להיות: חלומות
  • דימוי עצמי, מי זה במראה?
  • בידול וייחודיות
זהות עצמית- חלק ב'
  • באמצעות הסיפור "משהו אחר" / קתרין קייב
  • השוואה חברתית
  • שייכות והכרה
  • הרצון להיות חלק – כמו כולם
3הבנה חברתית
  • באמצעות הסיפור "מי הרס את הקרקס" / נויה שגיב
  • אמפתיה והקשבה
  • הבנת סיטואציה חברתית – מה קרה פה בעצם
  • שיתוף פעולה
4אני ומשפחתי
  • באמצעות הסיפור: "דרקון אין דבר כזה" / ג'ק קנט
  • תפקידים במשפחה
  • תקשורת ואמון
  • התמודדות משפחתית עם קושי
5אשמה
  • באמצעות הסיפור "המתנה המושלמת" / אביאל בסיל
  • דיוק תחושת אשמה: בין חרדה לכעס
  • ציפייה ואכזבה
  • ומה אם עשיתי משהו רע?
  • מעגלי פגיעה
6פחד
  • מודל באמצעות הסיפור "לילי הביישנית" / קאט מין
  • מיפוי פחדים
  • בין פחד לחרדה
  • טכניקות וויסות והרגעה עצמית
  • משאבי התמודדות חוסן להתמודדות עם לחץ- גש"ר מאח"ד
7בדידות
  • באמצעות הסיפור "הארנב הקשיב" / קורי דורפלד
  • משאבי סיוע פנימיים וחיצוניים: מי עוזר לי, מה עוזר לי
8קנאה
  • באמצעות הסיפור "אגדת גשר" / שלמה אבס
  • קונפליקטים בחברה
  • מעגל הכעס
  • לבנות את הגשר
9יש לי בעיה
  • באמצעות הסיפור "גדר כבשה ואיש עם בעיה" / יעל בירן
  • סגנונות תגובה: מה קורה לי כשצצה בעיה
  • סגנונות התמודדות שונים
  • מיומנות פתרון בעיות
10פרידה
  • באמצעות הסיפור "הקוצים של פודי" / שולה מודן
  • קרבה ומרחק
  • הקוצים שלי – מנגנוני הגנה
  • הקוצים שמפריעים לי
  • סיכום הסדנה: מפגש מסכם עם כל הספרים

תכנית זו הינה מודולארית וכל סילבוס יותאם לצרכים שלכם, הן ברמת התכנים והן במספר המפגשים

הצטרפו לעשרות חברות שהחלו בשינוי

בין לקוחותינו

לעובדים שלי מגיע יותר

צרו עימנו קשר כעת

    דילוג לתוכן